Partner serwisu
Drogi i autostrady

E-myto posłuży do regulacji natężenia ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

mj

Data publikacji:
26-05-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
E-myto posłuży do regulacji natężenia ruchu
Ministerstwo Infrastruktury
System elektronicznego poboru opłat może być wykorzystany nie tylko do rozliczeń za przejazdy drogowe. Marek Cywiński, z firmy Kapsch, wprowadzającej w Polsce system ViaTOLL, wyjaśnił, że system poboru opłat można wykorzystać do również monitorowania ruchu, oraz tzw. Ekonomicznej regulacji natężenia ruchu.

Monitorowanie ruchu pozwala śledzić również trasę przejazdu danego kierowcy. Oznacza to możliwość precyzyjnego obliczania rzeczywistego czasu przejazdu w określonych godzinach. Informacje te mogą być przekazywane kierowcom tworząc efektywny system informowania o korkach i innych utrudnieniach w ruchu, tłumaczy Marek Cywiński.

 

Przykład Czech pokazuje, że system elektronicznego poboru opłat może być skutecznym narzędziem regulacji ruchu. W Czechach system używany jest między innymi do ograniczenia przejazdów samochodów  ciężarowych w czasie szczególnie natężonego ruchu drogowego, powiedział Irji Kucera z firmy Logica, zarządzającemu elektronicznym systemem opłat u naszych południowych sąsiadów.

 

Marek Cywiński z firmy Kapsch powiedział, że podobne rozwiązanie planowane jest za kilka lat w Polsce.

 

- Inne możliwości wykorzystania systemu  to śledzenie określonych kategorii przejazdów, np. ładunków niebezpiecznych. Również automatyczne rozpoznawanie tablic rejestracyjnych, pozwala na pozyskiwanie informacji z dokładnością 1 pomyłki na 10 000 przejazdów.

 

Dodatkowym zastosowaniem jest mobilność usług. -Urządzenie pokładowe pozwala na rozsrzeżenie mobilności kierowcy. Możliwość opłat za inne usługi niż przejazdy autostradowe, dostęp do ograniczonych, lub płatnych stref ruchu - wyjaśniał Cywiński.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5